Internationale Gemeinschaft für Labyrinthfische e.V.

Telefon: +49 152 28868116 | E-Mail: gf@igl-home.de

Benachrichtigungen
Alles löschen

Another new Badis

20 Beiträge
5 Benutzer
0 Likes
12.9 K Ansichten
Stefan
(@stefan)
Honorable Member
Beigetreten: Vor 20 Jahren
Themenstarter  

You'll manage. Just don't try too hard. I did nothing and they went for it.

AntwortZitat
Charlyroßmann
(@charlyrossmann)
Noble Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren

Hi Stefan, hi Marc!
I`ve got news of my buxars: According to Frank Schäfer they were imported from Cootch Behar in Northern Bengal together with B. badis. That is five hundred kilometers off Buxar. Frank thinks it is definitely a new species, because of their way of swimming or better not swimming and because of the dark spots in the soft parts of dorsal and anal fin. The wildcaught male, that is the father of Marc's and my fish didn't grow longer than four cm SL. And the young ones are completely coloured at a length of three cm. So, it looks as if they were the smallest Badis so far known.
Yours, Charly

"wir müssen uns Sisyphos als glücklichen Menschen vorstellen" A. Camus
" wir müssen uns Camus als Dummschwätzer vorstellen" Sisyphos

AntwortZitat
(@marc-s)
Trusted Member

Hi Charlie,

besten Dank für die Information. Somit wäre die korrekte Bezeichnung unserer Badis (Deiner und meiner) Badis sp. "Cootch Behar"? Oder Badis sp. aff. "Buxar"? Oder wie, oder was? ;) Und nur Stefan hat die "wahren" B. sp. "Buxar" 8) Ich sehe schon, es wird Zeit, das ich einige Fotos mache damit Stefan etwas zum Vergleichen hat. Außerdem sehen die mittlerweile für Badidae-Verhältnisse ganz schön prächtig aus.

Soll ich die bisher in englisch geschriebenen Postings mal für die, des Englischen nicht so mächtigen Teilnehmer hier im Thread zusammenfassen?

Gruß
Marc

"Narren marschieren, wo Engel nicht zu schleichen wagen...", Matt Ruff, G.A.S.

AntwortZitat
Stefan
(@stefan)
Honorable Member
Beigetreten: Vor 20 Jahren
Themenstarter  

That's interesting....some people I know had sp. Buxar (exactly the same as mine) and reported them at 60 mm fully grown. Perhaps there are more strains? I'll ask the person who caught mine about this locality thing; this might clear things up. In the meanwhile; photos from you both would help too. Britz agreed when he saw my fish they are a new species; I'm glad Frank thinks so as well.

A type series the same as mine is already arranged and delivered months ago :)

AntwortZitat
(@marc-s)
Trusted Member

Moin Moin,

sehr in Eile, daher nur ganz kurz:

Ich habe gerade die ersten, aus Charlies Tieren nachgezogenen Badis sp. "Buxar" im Becken gesichtet. TL ca. 10mm. Zur Erklärung, das 80er Becken ist extrem mit Holz und Laub vollgerummelt, daher konnten die sich lange versteckt halten. :lol:

First discovery of juvenile B. sp. "Buxar"! Found them late, because of the tank enviroment, which is extremely stuffed with wood and leaves. Yipieeee! :)

Viele Grüße
Marc

"Narren marschieren, wo Engel nicht zu schleichen wagen...", Matt Ruff, G.A.S.

AntwortZitat
Seite 2 / 2
Teilen: