Internationale Gemeinschaft für Labyrinthfische e.V.

Telefon: +49 152 28868116 | E-Mail: gf@igl-home.de

Benachrichtigungen
Alles löschen

M. kretseri Nachzucht, Fotos

57 Beiträge
19 Benutzer
0 Likes
46.2 K Ansichten
(@peter-finke)
Noble Member
Beigetreten: Vor 20 Jahren
Beiträge: 1349
 

Karen, I know the varieties from literature only. Gesehen habe ich auch immer nur die rötliche Varietät. Aber ich bestätige auch Deine beobachtung, dass vor allem die Jungfische sehr verschieden aussehen können.
Congratulations for the F2-generation!
From tommorrow I shall be absent for ten days, Estonia.
Herzliche Grüße nach Holland.

Peter Finke, Bielefeld


   
AntwortZitat
(@karen_k)
Estimable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 201
Themenstarter  

A picture of one of my breeding males:

Kind regards,
Karen


   
AntwortZitat
(@peter-finke)
Noble Member
Beigetreten: Vor 20 Jahren
Beiträge: 1349
 

It's a wonderful picture of a Malpulutta-male, Karen! Is it one of "my" young or is it one of your own stock? He looks very much like my Malpuluttas when in a quiet mood. When he is in anger, he becomes much more blueish.
Since several weeks they did not spawn again, or at least no young appeared from several broods.I think it's a normal break. The fish seem healthy nevertheless. But as the next generation is concerned. I habe only females left, about 20 or 30 individuals. Ther were only quite a few male.

Peter Finke, Bielefeld


   
AntwortZitat
Stefan
(@stefan)
Honorable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 592
 

Impressive Karen! What water do you keep them?


   
AntwortZitat
(@karen_k)
Estimable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 201
Themenstarter  

Dear Peter,
Yes, I think he's a male I got from you. I'm not 100% sure though, since in the meantime, "my" males and "your" males became look-a-likes. I've put this male in a breeding tank last week, together with a female that I think is born out of the bloodline I keep since 2004.
Just like you, I have many more females than males! I think I have 7 or 8 males currently (4 or 5 of them already reserved/sold), and about 25 - 30 females. Plus approx. 15 juveniles, too young to determine their gender yet.

Dear Stefan,
I keep and breed them in water with a PH of 4,8 and a dGH < 1. But I think they can be bred in water up to PH 6 or so, as long as the water is soft and of very good quality (clean).

Best wishes,
Karen


   
AntwortZitat
Stefan
(@stefan)
Honorable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 592
 

Thanks again, nice Karen! Would you advise a species tank or could they be kept together with a pair of bubble nesting Betta? Do they (Mal) eat their own fry or can they be kept as one happy family?


   
AntwortZitat
(@karen_k)
Estimable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 201
Themenstarter  

Company is no problem; I've kept them together with Betta coccina, Betta persephone,, and several Parosphromenus species.

There are reports of Malpulutta breeding, in which it's stated that both parents don't eat their fry. However, the females from the bloodlines I keep do eat their fry, and hunt them fanatically. The males do not.

In a well-planted tank some Malpulutta fry may grow up despite the presence of the female(s), but if you like to raise the fry, it's better to breed them in a breeding tank and remove the female before the fry swims free.

Peter, do your females eat their fry like mine do, or...?

Karen


   
AntwortZitat
(@peter-finke)
Noble Member
Beigetreten: Vor 20 Jahren
Beiträge: 1349
 

Peter, do your females eat their fry like mine do, or...?

Yes, Karen they do (or at least one did), but in a well planted tank which is not crowded some or many young will survive.

Peter Finke, Bielefeld


   
AntwortZitat
Stefan
(@stefan)
Honorable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 592
 

Thanks for the interesting intel both! Karen, may I buy some of your young when they've grown larger then?


   
AntwortZitat
(@karen_k)
Estimable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 201
Themenstarter  

Sure you may Stefan!
We'll keep in touch about them through e-mail.
cheers,
Karen


   
AntwortZitat
Stefan
(@stefan)
Honorable Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren
Beiträge: 592
 

Will do! Certainly an interesting fish!


   
AntwortZitat
(@peter-finke)
Noble Member
Beigetreten: Vor 20 Jahren
Beiträge: 1349
 

Nach wie vor scheint Malpulutta kretseri über die Importfirma "Tropic Aquaristik" in Bergisch-Gladbach erhältlich zu sein. Meine Tiere, die ich vor längerer Zeit auch von dort bezogen habe, waren einwandfrei. Die Quelle ist mir allerdings unklar. Sri Lanka läßt angeblich keine Exporte dieser Fische mehr zu. Entweder hier ist etwas illegal gelaufen oder es sind Nachzuchten. Die werden dort auch gelegentlich angeboten.

Peter Finke, Bielefeld


   
AntwortZitat
hallo
(@hallo)
Reputable Member
Beigetreten: Vor 18 Jahren
Beiträge: 342
 

Hallo
Da mein Paar wieder brütet (bei ph:6 und relativ vielen infusorien dank einer neuen Wurzel) fage ich hier mal die experten ob die Jungen bei den Eltern überleben. Dieses Gelege kann ich garnicht separieren,weil das Männchen sein Nest in einer Höle gebaut hat wo er gerade soeben hineinpasst und ununterbrochen darin sitzt. Die Höle war eigentlich nicht für die Zucht gedacht.
Ich dachte,dass sie in der Höle nicht Laichen könnten (durchmesser ca.2cm).
Nun sitzt der Vater drin und ich werde sehen ob Junge überleben. Das Becken hat Eine Laubschicht und ist gut mit Javamoos/Farn und Wasserschlauch beflanzt. Erstfutter ist wiegesagt genug vorhanden.
Was habt ihr für Erfahrungen gemacht?

gruß Bennie

Gruß Bennie

Ich liebe Tiere :)

IGL: 207


   
AntwortZitat
(@peter-finke)
Noble Member
Beigetreten: Vor 20 Jahren
Beiträge: 1349
 

(...)frage ich hier mal die Experten, ob die Jungen bei den Eltern überleben (...) Bennie

Bei mir sind in einem kleinen, stark bepflanzten Becken bis zu 50 Jungfische mit den Alttieren herangewachsen, bis es zu eng wurde. Dann habe ich die Jungfische herausgenommen.

Peter Finke, Bielefeld


   
AntwortZitat
hallo
(@hallo)
Reputable Member
Beigetreten: Vor 18 Jahren
Beiträge: 342
 

Hallo
Vielen Dank Peter! Ich werde ja sehen was bei mir so wird.
Hast du die Fische eigentlich auch bei so weichem Wasser gehalten oder so wie ich bei ph:6?

MFG
Bennie

Gruß Bennie

Ich liebe Tiere :)

IGL: 207


   
AntwortZitat
Seite 2 / 4
Teilen: