Internationale Gemeinschaft für Labyrinthfische e.V.

Telefon: +49 152 28868116 | E-Mail: gf@igl-home.de

Benachrichtigungen
Alles löschen

Betta albimarginata

9 Beiträge
5 Benutzer
0 Likes
3,128 Ansichten
(@loisjong)
Active Member
Beigetreten: Vor 13 Jahren
Themenstarter  

Ich mochte gern mehr wissen uber die Betta albimarginata weil ich sie erziehen mochte. Hat jemand hier Erfahrung mit diese fische?

lb
Louise

Liebe Grusse/Kindest regards,
Louise

Zitat
(@blackdahlia)
Eminent Member
Beigetreten: Vor 15 Jahren

Hoi Louise,

ik ben zeker dat er hier mensen zijn die jou kan helpen maar het is goed als je precies vraagt wat je wilt weten( bakje, water,??) anders is het moeilijk om een antwoorden te geven.

Groetjes
Volker

AntwortZitat
(@anonymous)
Noble Member
Beigetreten: Vor 12 Jahren

Hello Lois,

you can use the search function ("Suchen") to get some information:
http://www.igl-home.de/forum/phpBB2/search.php

This thread is quite informative:
http://www.igl-home.de/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=4145

Are you familiar with Google translator? It´s quite useful for translating text passages into your language.

regards

AntwortZitat
(@loisjong)
Active Member
Themenstarter  

Thanks for your help Blackdahlia and Feli.

I'll be more specific: I want to breed these fish and would like to know tanksize, waterparameters, watertemperature, special treatment like: do you only put male and female together for spawning or can they stay in the tank the whole time. Do they eat their fry?

All breeding experiences really.

kindest regards,
Louise

PS Do I have to write German in this topic? I now answered in English because my english is better than my german. :oops:

Louise

AntwortZitat
(@anonymous)
Noble Member
Beigetreten: Vor 12 Jahren

Hello Lois,

the second link I posted contains all your answers.
I translated with Google translator into Netherlands the first post by Anke:

Maybe you can make the effort yourself - it really isn´t difficult - copy/paste...

"dus ik zal proberen het en geven u een aantal antwoorden ..

25L rijke, natuurlijk, nooit meer verkeerd, ik denk dat mijn 60l in een bassin.
Ik persoonlijk zou twee paar.
Een dragende mannen na ongeveer 10 dagen kun je voorzichtig beginnen en in een kleiner zwembad.
Het beste is om het water uit het zwembad entertainment, albimarginatajungfische reageren erg gevoelig voor water verversen met mij.
Wanneer een man in de mond van het bekken de volledige voeden, was ik zeer zuinig, aan de ene kant om niet naar de andere kant te verleiden, opdat het vrouwtje hecht eieren weer, en lastiggevallen hem.

Voor mij, ze zwemmen bij een pH-waarde rond de 6, en lijken te voelen erg goed.

Oh, en voor zover het eten, alleen mijn dieren levend voedsel te eten, ben ik met het proberen om pellets voeden steeds mislukt, maar was waarschijnlijk niet blijvend genoeg.

Uw filteren en beplantingsplannen zijn goed, moeten ze zich goed voelen.

Naar mijn mening, is misschien geen vis Betta albimarginata voor toegang tot het aquarium, maar zeker niet ingewikkeld in de huisvesting en verzorging."

AntwortZitat
(@loisjong)
Active Member
Themenstarter  

Thanks for your help Feli. I don't need to translate german or english into dutch, I understand both languages very good. The problem is my writing in german, that's very rusty.

kindest regards,
Louise

Louise

AntwortZitat
K. de Leuw
(@k-de-leuw)
Noble Member
Beigetreten: Vor 19 Jahren

Hello Louise,

PS Do I have to write German in this topic?

You're free to write in english in every topic. Aber es ist schön zu wissen, dass ich in meiner Muttersprache auf Deine Beiträge antworten darf, because my writing in english is very rusty. :bier:

Vielleicht hast Du ja Zeit und Lust, viele von uns auf der Frühjahrstagung kennenzulernen: http://www.igl-home.de/forum/phpBB2/vie ... php?t=5400

Gruß, Klaus

AntwortZitat
(@loisjong)
Active Member
Themenstarter  

Thank you Klaus for your invite to BettaFreaksShow in April. Unfortunately I won't be able to come myself, but Joep van Esch is so very kind to take some of my Betta's to the show, so my fishies will be there, representing me. :D

kindest regards,
Louise

Louise

AntwortZitat
(@rarue)
Active Member
Beigetreten: Vor 16 Jahren

Hallo zusammen,
ich kann zur Herbsttagung einige Paare B. albimarginata "sebuku" abgeben.
Ich werde die Tiere aber nur nach Vorbestellung mitbringen!!!
Gruß Ralf

AntwortZitat
Teilen: